Een uitstekende gebruikerservaring
Vanaf 1 februari 2022 ondersteunt Reconcept het gebruik van Internet Explorer niet meer. We doen dit om een optimale gebruikerservaring en veiligheid te kunnen garanderen. Op deze pagina lees je meer!
Internet Explorer wordt uitgefaseerd door Microsoft
Microsoft, de leverancier van de browser Internet Explorer, heeft aangekondigd in 2022 de ondersteuning voor de browser uit te faseren. Internet Explorer is de enige veelgebruikte browser die nog niet was gebaseerd op het Chromium-project, wat de defacto standaard voor moderne webbrowsers is. Met hun nieuwe browser Edge kiest Microsoft ervoor om zich aan te sluiten bij de wereldwijde standaard.
Lees de officiΓ«le informatie van MicrosoftBetere beveiliging
We hechten grote waarde aan de veiligheid van onze applicatie. Daarvoor zijn we onder andere ISO-gecertificeerd. De browser waarmee je als gebruiker Reconcept bekijkt is een belangrijke schakel in de veiligheid van de applicatie. Omdat Microsoft de ondersteuning voor Internet Explorer stopt, kunnen beveiligingsupdates daarvoor niet worden gegarandeerd. Om jou en ons te beschermen tegen beveiligingsrisico's maken we het niet langer mogelijk om Reconcept via Internet Explorer te gebruiken.
Lees meer over onze informatiebeveiliging
Een snellere applicatie
Omdat de techniek achter Internet Explorer verouderd is, is het gebruik van Reconcept in deze omgeving al langere tijd niet optimaal. Het is dus sowieso aan te raden om een moderne browser te gebruiken. We zijn continu bezig om Reconcept completer, sneller en veiliger te maken voor alle moderne webbrowsers. Kijk hieronder welke dat zijn!
Wat kan ik zelf doen?
Vanaf 1 februari 2022 zal het niet meer lukken om in Reconcept in te loggen met Internet Explorer. De meeste (ziekenhuis)systemen bieden al een andere webbrowser aan die je vandaag nog kunt gaan gebruiken.
Een aantal goed ondersteunde, moderne browsers (wij hebben geen voorkeur):
- Microsoft Edge (standaard beschikbaar op de meeste Windows-systemen)
- Google Chrome
- FireFox
Als je een nieuwe browser gaat gebruiken moet je even opnieuw inloggen. Maar geen zorgen: je raakt niks kwijt!
Kom je er niet uit? De systeembeheerder van je instelling kan je meer vertellen!